درباره ما

پایگاه مقاومت بسیج طلاب شهید اکبرزاده با دستور آتش به اختیار فرمانده کل قوا در راستای ترویج فرهنگ جنگ نرم پا به عرصه جنگ سایبری،فرهنگی گذاشته و تمامی تلاش خود را در تحقق این مهم در سایت مـعـبـرسایـبرے پلاڪ انجام خواهد داد.

بايگاني

نويسندگان

پوستر

ویدیو برگزیده

امکانات معبر


  • برای ورود به شبکه های اجتماعی معبر کلیک کنید

  • تماس با بي پلاک

فرق شرک و استشفاع

http://shamiim.ir/DesktopModules/DigArticle/MediaHandler.ashx?portalid=0&moduleid=702&mediaid=30056&width=250&height=250

برخی می‌پندارند که شفیع قرار دادن پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) و زیارت قبور آنان و بوسیدن ضریحشان و تبرک به تربتشان شرک است، در حالی که شرک در جایی است که اشخاص یا اشیاء را مستقل از خداوند متعال مؤثر بدانیم اما اگر آن‌ها را وسیله‌ای در پیشگاه خداوند متعال بدانیم، شرک نیست و اشکالی ندارد. در این مقاله حضرت علامه طباطبایی (ره) این مسئله را به اختصار بیان نموده است.

به ادامه مطلب بروید

وقتی به بن بست می‌رسیم

چرا باید دعا کرد؟ دعا چگونه می‌تواند موجب سلامت جسم و روان ما شود؟» در پاسخ به این سؤال، باید از ریشه‌های دعا شروع به بحث کرد. دعا کردن و حاجت خواستن در جان انسان‌ها ریشه دارد و زاییده نیازمندی‌های گوناگون آدمیان در زندگی روزمره است. دعا، زاییده عشق آدمی به محبوب ازلی و برقراری ارتباط و امکان گفتمان بی‌پرده با قادر مطلقی است که خالق تمامی کمال‌ها و زیبایی‌ها است، هرچند که حاجت و گرفتاری هم در میان نباشد.

به ادامه مطلب بروید

برچسب ها دعا و نیایش

وقتی احساس مردانه از بین برود

http://shamiim.ir/DesktopModules/DigArticle/MediaHandler.ashx?portalid=0&moduleid=702&mediaid=30076&width=250&height=250

مردان سرپرست زنانند، به دلیل آنکه خداوند برخی از ایشان را بر برخی برتری داده و به دلیل آنکه از اموالشان خرج می‌کنند پس زنان صالح، متواضع و فرمان‌بردارند و برای آنچه خدا حفظ کرده اسرار شوهر خود را حفظ می‌کنند. (نساء،34).

به ادامه مطلب بروید

برچسب ها سبک زندگی

همراهی با کودکان در شبکه های مجازی

امروزه کودکان از سن کم، با رسانه‌های گروهی بزرگ می‌شوند و دوران کودکی‌شان، یک «کودکی همراه با رسانه‌های گروهی» می‌باشد. والدین هم باید با این واقعیت کنار بیایند و به این ترتیب، مشخص می‌شود که آنان به تنهایی، نفوذی بر آنچه کودکان از طریق رسانه‌ها با آن مواجه می‌شوند، ندارند. امّا...

به ادامه مطلب بروید

خوشبختی در قران

بشر، همواره در پی کشف کیمیای سعادت و یافتن پاسخ این پرسش بُنیادین بوده است که: راه نیک‌بختی کدام است؟ و پایان مسیر زندگی به کجا ختم می‌شود؟ این موضوع، دل‌مشغولی همیشگی وی بوده و هست؛ چرا که زندگی فقط یک‌بار اتّفاق می‌افتد و نه می‌شود آن را خرید و نه دوباره بازگشت داد و نه مجال آزمایش و خطایی وجود دارد.

بنا بر این، برای کاوش درباره این پرسش، باید دنبال یک منبع جامع و کلان‌نگر بود. به باور ما مسلمانان، قرآن ـ که به راستی کتاب جامعی برای هدایت و رستگاری است ـ، سیمای رستگاران و عاقبت کار ایشان و نیز فرجام بدکاران را به خوبی ترسیم نموده است. لذا، در این نوشتار، مهم‌ترین عوامل سعادت و شقاوت را، از دیدگاه قرآن، به اختصار، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خاك طلائيه

k0bm_n00000899-r-b-010.jpg

به همراه تعدادي از برادران و خواهران دانشگاه علوم پزشكي كاشان، براي بازديد از منطقه عمليات خيبر در خاك طلائيه عازم شدم. بعد از شرح عمليات، توضيح منطقه، خاطرات عمليات خيبر و تفحص شهدا، خاك طلائيه كه شهدا را در آن تفحص كرده بودند و به صورت دسته‌بندي به زائران هديه مي‌كردند، بين دانشجويان تقسيم كرديم، در حين تقسيم برادر دانشجويي بسته خاك را گرفته و به طرفي پرتاب نمود و گفت:«جمع كنيد مگر اين خاك چه دار كه من آن را به عنوان تبرك ببرم؟» هيچ‌كس حرفي نزد من با كارواني عازم شهداي هويزه و سپس اهواز شدم و آن كاروان عازم خرمشهر شد. يك روز بعد مسئول بسيج دانشجويي، به محل كار من مراجعه نمود و درخواست كرد يك بار ديگر كاروان انها را به طلائيه ببرم، سوال كردم جريان چيست من چندين سال توفيق خدمت به كاروانها را دارم ولي اولين بار است كه يك كاروان دوباره مي‌خواهد از طلائيه بازديد كند، گفت: برويم در منطقه تعريف مي‌كنيم.اصرار كردم گفت:«بعد از اينكه از شما جدا شديم شب در خرمشهر اسكان داشتيم در اخر شب كه همه در حال استراحت بودند، ما سه چهار نفر از برادران بسيج مشغول برنامه‌ريزي روز بعد بوديم كه ديديم برادري با وحشت و اضطراب و فرياد از خواب پريد، دست و پاي او را گرفتيم و آرام كرديم. گفتيم:«چه شده است؟» گفت:«بياد مرا دوباره به طلائيه ببريد، گفتيم :«امروز كه رفتيم براي چه مي‌خواهي دوباره به زيارت طلائيه بروي؟» گفت:«در خواب ديدم كسي به من گفت:«كه كي گفته است بيايي روي خون ما پا بگذاري و ما را مسخره مي‌كني چرا امروز ما را مسخره كردي؟ حالا اگر مرا به طلائيه نبريد، من به كاشان نخواهم آمد، دوباره همراه آنها عازم طلائيه شديم ولي اين بار، بعد از كانال پنجاه متري با سينه‌خيز به طرف قتلگاه شهداء رفتند و ساعتي را در كنار شهدا گمنام ضجه زدند و آشتي كردند.

یادداشت مشترک دو عضو تیم مذاکرات

برجام به پدیده ای سهل و ممتنع در ادبیات سیاسی ما تبدیل شده است. سهل از باب اینکه می شود گفت بنا بود موضوعی مهم یعنی بحران هسته ای با روش خاصی حل بشود که انجام شد و . . .

مذاکره، برجام، توافق هسته ای، اتحادیه اروپا، برجام چیست، آخرین اخبار، ظریف، دکتر صالحی، برجام 2

برچسب ها سیاسی
برچسب ها رهبری

رضايت فوق‏ العاده اميرالمؤمنين از حضرت زهرا

از بحثهاى پيشين استفاده شد كه على عليه‏السلام از فاطمه‏ى زهرا عليهاالسلام فوق‏العاده راضى و خشنود بود، زيرا آن حضرت يك انسان معصوم و بى‏لغزش بود و هرگز كارى برخلاف رضاى اميرالمؤمنين انجام نمى‏داد، ولى در عين حال فاطمه عليهاالسلام در هنگام فراق، در ضمن وصاياى خود به آن حضرت خواستند قلب مبارك على را بار ديگر در مورد خود راضى‏تر نمايند و لذا عرض كرد:
اى پسرعموى پيامبر! من هرگز به تو دروغ نگفتم، خيانت نكردم و به مخالفت تو برنخاستم. على عليه‏السلام چون اين سخنان را شنيد فرمود:
معاذاللَّه انت اعلم باللَّه و ابر و اتقى و اكرم و اشد خوفاً من اللَّه قد عز على مفارقتك و تفقدك الا انه امر لابد منه... (1)
پناه به خدا، نسبت به امور و احكام الهى داناترى. نيكوكارى، تقوا، تقرب و خشيتت از خدا بيشتر است. اين را بدان كه جدايى و مفارقت تو فوق‏العاده براى من سنگين است، ولى اين كار چاره‏پذير نيست.
اين فرازها نشان مى‏دهد كه آن بانوى گرانقدر، آنقدر به مولاى متقيان عظمت قائل است، كه در مقام كسب رضايت خاطر مولا است، هرچند كار خلاف و قصور جزيى نيز از او صادر نشده بود.
به اين مناسبت بود كه اميرالمؤمنين چون پيكر پاك فاطمه عليهاالسلام را بر خاك سپرد، دست دعا به سوى آسمان برداشت و در حق زهرا چنين دعا كرد:
اللهم انى راض عن ابنه نبيك، اللهم انها قد اوحشت فانسها، اللهم انها قد هجرت فصلها، اللهم انها قد ظلمت فاحكم لها و انت خير الحاكمين.(2)

خدايا! من از دختر پيامبرت راضى هستم. بارالها! فاطمه عليهاالسلام نگران و مضطرب بود، تو او را آرامش بخش، خداوندا! زهرا از دوستان و فرزندان مفارقت كرد، تو او را وصل كن. پروردگارا! به فاطمه عليهاالسلام ظلم كردند تو خود حاكم باش.
همه‏ى اين فرازها نشان مى‏دهد كه فاطمه‏ى زهرا با داشتن مقام عصمت نسبت به حقوق شوهر چقدر ارزش قائل بوده و چه‏سان نگران بوده است كه نسبت به مقام ارجدار شوهرش على بن ابيطالب عليه‏السلام مسؤول باشد و لذا على عليه‏السلام رضايت خويش را در مورد فاطمه عليهاالسلام اعلان مى‏نمايد....
به همين جهت حضرت امام باقر عليه‏السلام مى‏فرمايند: «براى زن هيچ شفاعتى به اندازه‏ى رضايت شوهر مفيد و ثمربخش نيست.... » (3)


1ـ جلاءالعيون شبر، ج 1، ص 217- 218.
2ـ خصال، ج 2، ص 373- بحارالانوار، ج 103، ص 256- 257- عوالم، ج 11، ص 521.
3ـ سفينه، ج 1، ص 561: لا شفيع للمرأة انجح عند ربّها من رضا زوجها.

سخن چارلي چاپلين پيرامون حجاب

شايد تا به حال شنيده و يا خوانده باشيد که چارلي چاپلين در نامه اي به دخترش در مورد پوشش او چه مي گويد. او پس از آنکه به دخترش اجازه مي دهد " فقط به خاطر هنر مي‏توان لخت‏ و عريان به رو صحنه رفت " و تأکيد مي‏کند که اين لختي منحصرا در روي‏ صحنه و براي ضرورت هنر باشد ، مي‏نويسد: " . . . برهنگ بيماري عصر ما است . من پيرمردم و شايد حرفهاي‏ خنده‏آور بزنم . اما به گمان من تن عريان تو بايد از آن کسي باشد که روح‏ عريانش را دوست مي‏داري . بد نيست اگر انديشه تو در اين باره مال ده‏ سال پيش باشد ، مال دوران پوشيدگي . نترس اين ده سال ترا پيرتر نخواهد کرد . به هر حال اميدوارم تو آخرين کسي باش که تبعه جزيره لختي‏ها بشوي . . . " .

برچسب ها حجاب و عفاف

مراحل رشد کودک از دید اسلام را بیان کنید

بنا به تقسيـم بنـدى كه در روايتـى از پيامبـر گرامـى اسلام حضرت محمد(ص) آمده است, مراحل رشـد به سه دوران تقسيـم مـى شـود: هفت سال اول, دوران سيـادت, هفت سـال دوم, دوران آمـوزش و هفت سـال سـوم, دوره وزارت.() در دوران سيـادت كـودك بـايـد تـدابيـرى انـديشيـد كه با دوره هاى بعدى متفاوت است و آن گـونه كه از نام آن پيدا است, مرحله آقايى و سيادت كـودك است. اين زمان بهتريـن و مناسبتـريـن وقت اثرگذارى در عقل و انـديشه و روح انسان است.
از نظر مذهبى نيز بذر هويت دينى و معنوى انسان در كـودكى كاشته مى شود, اما القاى مفاهيـم اخلاقى و مذهبى و فرهنگى ـ با توجه به حساسيت ايـن دوران ـ نبايد با شيـوه هاى مستقيـم و خشك آمـوزشـى صـورت پذيرد, بلكه بايد در قالبى شيريـن و با محتـوايى كودكانه انجام گيرد. ايـن موقعيت زمانى نيست كه كودك را وادار به انجام اصـول تربيتى كنند, بلكه بايد با شيوه غير مستقيـم و جذاب وضعى را ايجـاد كـرد تـا عملا از آمـوزشها تصـويـربـردارى كند.

برچسب ها سبک زندگی

علل رفتارهای نامتعارف و تحریک آمیز آل‌سعود

طی سی سال گذشته، شاهد بروز وقایع تلخ و رفتارهای شرم‌آور و خصمانه‌ی متعددی از سوی رژیم آل‌سعود علیه مسلمانان و بلکه بشریت بوده‌ایم که بی‌شک بخشی از آن حاصل بی‌لیاقتی و سوء مدیریت و قسمت دیگری مؤید سرسپردگی، همدستی و همراهی آشکار و پنهان و در عین‌حال غیرقابل انکار حکام جاه‌طلب، شهوتران و مال‌پرست عربستان با نظام سلطه و سرمایه‌داری است.

رفتارهای گستاخانه‌ی حکام سعودی نشان می‌دهد که آنها حاضرند، برای حفظ تاج و تخت و موقعیت خود، نه‌تنها مردم دیگر کشورها را در یک جنگ مستقیم و یا نیابتی قربانی مطامع خویش نمایند، بلکه از قربانی کردن هم‌کیشان و حتی هموطنان خود تا حد سرکوب قهرآمیز تظاهرات مسالمت‌آمیز آنها و یا راه‌انداختن آشوب و اغتشاشات داخلی در دیگر کشورها و ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی بین مسلمانان جهان اسلام، ابایی ندارند.

زن از ديدگاه غرب و اسلا


جامعه ي گسترده ي زنان بيش از نيمي از جمعيت بشر را تشکيل مي دهند و شناخت ويژگي هاي رواني، اخلاقي، نيازها، توانايي ها و ظرافت هاي دنياي شگفت انگيز بانوان و جايگاه فلسفه ي اجتماعي، طبيعي، اقتصادي و فرهنگي آنان شناخت نيمي از جامعه ي بشري است.

بدون اين آگاهي ها و آشنايي ها، استفاده از عواطف و ادراکات و توانمندي هاي جسمي و روحي زنان در جهت مثبت يا منفي مقدور نيست.

در مورد جايگاه زن از ديدگاههاي گوناگون مي توان به پژوهش و تحقيق پرداخت- جامعه شناسي،روانشناسي، علوم زيستي ، تاريخ، اخلاق، فلسفه و ...- که همه از ابعاد گوناگون به مسئله زن مي پردازد و هريک گوشه اي از دنياي وي راروشن مي سازد، اما فضا سازيهاي دنياي مدرن و القائات مستمر غرب گرايان در موضوع زن و مسائل پيرامون آن، موجب فاصله گيري ناخودآگاه تدريجي و روز افزون ما از آموزه هاي قرآني و روايي در اين باره شده است، و در مواردي نيز دست به تفسير و تأويل هاي نادرست آيات و روايات زده ايم تا بر مشکل انطباق دين با مقتضيات و مشتبهات زمان و پاسخ گويي به پرسش هاي روز فائق آييم و در زمره ي عقب ماندگان قرار نگيريم !

در اين مقال بر آنيم تا با مراجعه به دو منبع اصيل معارف اسلامي –کتاب و سنت- ديدگاه اسلام را فارغ از مشهورات زمانه درباره ي دوموضوع شخصيت زن و تفاوت هاي زن و مرد همراه با بررسي مقايسه اي ديدگاه اسلام و غرب توضيح دهيم و در نتيجه فاصله ي انگارههاي مسلط کنوني درباره ي مسائل زنان را- حتي در دايره متدينين- از آموزه هاي قرآني و روايي نشان دهيم.

توصیه های ایمنی در شوهر داری

توصیه های ایمنی:
هرگز به تملق و دروغ و مکر متوسل نشوید.
یک زن نیرنگباز نمیتواند با بهکارگیری دسیسه، عشق را در وجود شوهرش بیدار کند. بهمحض اینکه شما تصمیم گرفتید شوهرتان را همانگونه که هست بپذیرید، دیگر نباید درباره نقشتان بهعنوان مشاور اصلی او، نگران باشید. او نیازی به اندرز شما ندارد، بلکه او محتاج پذبرش و اعتماد شماست. با صداقت احساس خواهید کرد که فشار بار سنگینی از روی شانه شما برداشته میشود، اگر از فشاری که از روی شانه او نیز برداشته میشود، سخنی به میان نیاوریم. او شاید شروع به افشای افکار و اندیشههایش برای شما نماید و شاید حتی دقیقاً بههمان طریقی عمل کند که شما میخواستید!
پذیرش شوهرتان نخستین گام در راه زنده کردن اوست و گامی است کارساز. این آزادی باعث میشود که بهصورت یک مرد کامل در آید. او توانایی بالقوه یک مرد کامل شدن را داراست، ولی تا وقتی که شما به او اجازه ندادهاید که او خودش باشد، قادر به رسیدن به آن مرحله نیست. او را بپذیرید، همانگونه که امروز هست. نقاط ضعف و قدرت او را بپذیرید.
«... شما شریک زندگی او هستید هم در روزهای خوش و شاد وهم در ناخوشیها و غمها، در داشتنها و نداشتنها، در دوران سخت بیماری و در زمان سلامت و توانایی ... این پیمان شرکت را از همین امروز در قلب خود امضاء کنید.»

حجاب، هم دافعه، هم جاذبه

تقريباً همه، بر اين نكته تأكيد دارند كه حيا و عفت قدر و قيمت زن را بالا مي برد. تمام مردان اعم از خواستگار، شوهر، محارم و نامحرمان، به زن با حيا، احترام قائلند و زن بي حيا و بي آزرم را حقير مي شمارند.

وليام جيمز (روان شناس معروف آمريكايي) مي گويد:

" زنان دريافتند كه دست و دلبازي مايه طعن و تحقير است و اين را به دختران خود ياد دادند." (ويل دورانت، لذات فلسفه، / 129)

برچسب ها حجاب و عفاف

ازدواج در پرتو کلام معصومان (ع)

الف ) ازدواج
ازدواج، قراردادي بين زن و مرد است که در هر جامعه بر اساس قواعد خاصي برقرار مي شود. اين عقد، مرحله مهمي از زندگي زن و شوهر را به دنبال دارد که بسياري از نيازهاي آن دو از اين طريق تأمين مي شود. ازدواج، در کلام اولياي دين اسلام در مرتبه اول سنت الهي (1) و سنت همه پيامبران (2) به ويژه پيامبر اسلام - صلي الله عليه و آله- اعلام شده است (3). بخش مهمي از نيازهاي انسان مانند نياز جنسي، نياز دلبستگي و نياز به رشد و تعالي در پرتو ازدواج به بهترين نحو تأمين مي شود.
اين نيازها از نظر روان شناسي جزء نيازهاي طبيعي انسان است که همه انسان سالم را در مرحله اي از زندگي درگير خود مي سازد (4). بي توجهي و عدم ارضاي هر نياز انساني، موجب ناکامي فرد و بروز ناهنجاري در او مي شود، از اين رو حرکت انسان در مسير طبيعي، جز با ازدواج در مقطعي مناسب از زندگي، يعني جواني مقدور نيست. اين تحليل روان شناختي کلام اولياي دين اسلام - عليهم السلام - را مبني بر اين که ازدواج، سنت الهي و شيوه انبياء است، تبيين مي کند. «حصور» بودن [= ازدواج نکردن] دو پيامبر، حضرت عيسي و حضرت يحيي را مي توان استثنايي ميان انسان ها دانست، چنان که اصل تولد حضرت عيسي و فرزند دار شدن حضرت زکريا(= پدر حضرت يحيي) در پيري، موارد استثايي در طول تاريخ است و نمي تواند الگويي براي انسان ها در نظر گرفته شود، در حالي که همه انبيا و اولياي الهي به اين سنت پايبند بودند.
اکنون به بررسي آثار ازدواج، تأثير آن را بر رشد و کمال انساني بررسي مي کنيم.

برچسب ها ازدواج

پاداش سلام بر فاطمه زهرا

يزيد بن عبدالملك نوفلى از پدرش از جدش چنين روايت كرده است:


روزى خدمت حضرت فاطمه زهرا (س) مشرف شدم، ابتدا آن حضرت بر من سلام كرد و فرمود: پدرم (در زمان حياتش) فرمود: هركس سه روز بر من و تو سلام كند، بهشت براى او خواهد بود.


از حضرتش پرسيدم: آيا اين مطلب مخصوص دوران حيات و زندگى شما و آن حضرت است و يا شامل بعد از فوت شما و ايشان نيز خواهد بود؟


فرمود: هم در زمان زندگى و هم پس از مرگ ما. (1)


1ـ مناقب ابن‏مغا
زلى شافعى، ص 363.

تأثیر پدر بر رشد روانی دختر

آنچه پدران باید درباره طرز برخورد با دخترشان بدانند

هنوز از زمانی که پدرها نقش رییس خانه را بازی می کردند، مدت زیادی نگذشته. اما این روزها برخلاف آن روز و روزگار، پدرها به فرزندان شان بسیار نزدیک تر شده اند....
روان شناسان می گویند اینکه پدر هم به اندازه مادر برای رشد روانی کودکان مهم و باارزش است و برقراری تعادل بین روابط این دو با فرزندان شان می تواند از نظر روانی سبب رشد صحیح کودکان شود، از مسائلی است که این روزها زیاد در روانشناسی مورد بحث قرار می گیرد. مرد چون در میان کودک و مادر قرار دارد ـ هم به موجب حضور فیزیکی و هم به موجب جایگاه روانی خود ـ به کودک این اجازه را می دهد که هویت خاص خود بیابد. پدر نقش مهمی در شناسایی هویت جنسی کودک داشته و در عین حال که مادر سعی می کند با نقش حفاظتی خود فرزند را حفظ کند، پدر، او را به سمت بیرون گرایش می دهد و در کنار دادن حس اعتماد و امنیت به او اجازه شکستن محدودیت ها را می دهد.
پدر برای دختر بر خلاف پسرها نوعی «تایید» است و روابط بین آن دو به طور ناخودآگاه برای هر دو طرف اهمیت و برتری خاصی دارد. مهم این است که معمولا این رابطه که از همان ماه اول تولد آغاز می شود همیشه تعادل ندارد و گاهی یک رابطه بسیار نزدیک و عاطفی و گاهی یک رابطه با فاصله بین پدر و دختر شکل می گیرد.

برچسب ها سبک زندگی

اهداف و فوايد ازدواج در اسلام

«وأنکحوا الايامي مِنکُم و الصَّالِحينَ مِن عِبَادِکُم»نور(24)/23
ستايش و سپاس خدايي را سزاست که زيباترين جلوه هاي خلقتش را از پس پرده برخلقش آشکارنمود.او که با تحسين و تقدير از دقايق حکمتش ، آدمي را به تفکر و تعمق در نهان خانه ي راز و رمزهاي هستي واداشت،با عشق و محبت بي کرانش ،اهل دل را خاکساردرگاهش ساخت.با نهادن جذب و انجذاب در تکون هستي،موجودات را در کنار يکديگر از کثرات به وحدت رهنمون ساخت.با نهادينه کردن هم گرايي در وجود آدمي،او را از حصار«خود»رهانيد و به توسعه ي شخصيت و به گرايي هدايت کرد.
آن ذات عاشق،با تقديرعشق بين انسانها،عميق ترين پيوندها را برپايه ي محکم ترين ستون بنا ساخت تا آدمي با شکل دهي صحيح به آن،بتواند دريچه اي به سوي سعادت و فلاح خويش بگشايد.به اوگوهري بخشيد که وجودش،يخ نفس را ذوب کند،غرور را بشکند،خودشيفتگي را بزدايد تا آدمي با دوست داشتن«خويشتن»از«خود پرستي»و محدوديت هاي آن به در آيد،برصف خود فائق آمده، ترس،بخل، بي تابي،حسد و تکبر را نابود سازد.

برچسب ها ازدواج

نذر چهل شب چهار شنبه

5own_1424982057366392.jpg

بيا بيمار خسته گشته از درد***كه درمانگاه برتر جمكران است

به دارو خانه مهدى گذر كن***دوايش لطف داور جمكران است( [3] )

برچسب ها انتظار

عشق هاي زود گذر

موضوع مورد بررسی در این مقاله عشق های زودگذر کوچه خیابانی و پیامدهای ناشی از آن است و بدیهی است که با عشقهای حقیقی و عرفانی که درادبیات فارسی از آن یاد شده کاملاً متباین است.

بارها که از کوچه و خیابان عبور میکنیم جوانانی را میبینیم، بی هدف قدم میزنند یا به دیواری تکیه داده اند. دو سه نفری باهم حرف میزنند و گویا منتظر موردی برای مزاحمت هستند، به قول خودشان دلی بدهند و قلوه ای بگیرند و یا نامه ای رد وبدل کنند! نمیدانم که شاید دیده باشید نامه های پر آب و رنگ آنها را: «عزیزم، دارم در فراقت میمیرم: در نامه عکس قلبی را کشیده که تیری هم از آن عبور کرده»!

پسری با دختری دوست شده بود که در آرایش خود دقت میکرد. بسیار هم دروغگو بود ولی چون پسر او را دوست میداشت این عیب را نادیده میگرفت، تا وقتی که با هم ازدواج کردند. صبح روز بعد از ازدواج وقتی از خواب بیدار شد برای نخستین بار صورت بی بزک زنش را دید وحشت کرد! چندی بعد در پاسخ یکی از دوستانش که پرسیده بود: از زنت راضی هستی یا نه؟! گفت: نه، چون اول خیال میکردم زبانش دروغ میگوید، بعد معلوم شد که صورتش هم دروغگو است.

"ویکتور هوگو: خداوند زنها را زیبا می آفریند ولی شیطان آنها را دلفریب میسازد"

ازدواج؛ ناموس طبیعت، دستور شریعت

اشاره
اینک لحظه‌ی پر شکوه یک پیوند آسمانی از راه رسیده است.
دو رهرو جوان می خواهند بر اساس خواست و رضای خداوند، دست در دست هم، راه زندگی را به سوی هدف والای آن سیر کنند.
راستی! این چه میثاق عمیق و مهمی است!
طبع و غریزه، «زوج» می خواهد. روان پر تلاطم، «همسر» می طلبد. روح بی قرار، بدون«او» احساس نقصان و کمبود می کند. خداوند هر یک را بدون دیگری نمی‌پسندد و پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله «ازدواج» را سنت خویش و راه رسیدن به رضای الهی و صیانت بخشیدن به نیمی از دین معرفی می‌کند.
می خواهند بیشتر بدانند تا با هشیاری «بله» بگویند.
شنیدن از این «سید» چقدر مغتنم است.
خوشا بحالشان!

مادر ، بهترین همبازی

یکی از هنر های یک مادر خوب ، توانایی او در بر قراری ارتباط مناسب با فرزندش در سنین مختلف می باشد. اولین ارتباط که می تواند خیلی مهم و مفید باشد، بازی کردن با کودک است.
انداختن، قل دادن و گرفتن توپ، موجب افزایش هماهنگی بین دست و چشم او میشود و سرعت و مهارتهای حركتی كودك را افزایش میدهد.
كودك شما بین 3 تا 7 ماهگی یاد گرفته است كه اشیای مختلف را با دست بردارد، اما هماهنگی كامل دست كه او را قادر میكند توپ را قل بدهد یا به سمت چیزی یا كسی پرتاب كند، معمولا بین 18 ماهگی تا 3 سالگی حاصل میشود.
او ابتدا قل دادن توپ، سپس پرت كردن آرام را روی زمین یاد میگیرد، بعد برداشتن توپ و پرتاب آن به سمت پایین و در نهایت پرتاب توپ به سمت بالا را فرا خواهد گرفت. پس اگر كودك شما هنوز 2 ساله نشده است، آموزش نحوه استفاده از توپ را با بازیهایی كه شامل حركت دادن آن روی زمین و به اصطلاح قل دادن توپ میشوند و برای او راحتتر هستند و كمتر او را می ترسانند، آغاز كنید.
وقتی یك توپ آرام روی زمین به سمت او میآید، او نمیترسد اما یك توپ كه در هوا با سرعت زیاد مستقیم به طرف سر یا بدن او حركت كند، ممكن است برای كودك ترسناك باشد. در داخل منزل میتوانید از توپهای نرم یا اسفنجی به همراه یك سطل یا سبد به عنوان هدف، استفاده كنید. اگر در منزل شما یك راهروی طولانی وجود دارد، میتوانید یك بازی بولینگ ساده برای او ترتیب بدهید.
كودكان معمولا چپ دست یا راست دست بودن خود را در سال دوم زندگی نشان میدهند، پس میتوانید به دنبال علائم این مطلب باشید. اما ممكن است انتخاب كودك در طول مراحل بعدی رشد، تغییر كند؛
كودكان معمولا چپ دست یا راست دست بودن خود را در سال دوم زندگی نشان میدهند، پس میتوانید به دنبال علائم این مطلب باشید. اما ممكن است انتخاب كودك در طول مراحل بعدی رشد، تغییر كند؛ پس اگر كودك شما هنوز هیچ كدام از دستهایش را بر دیگری ترجیح نمیدهد، لازم نیست نگران شوید.
بازیهای آبی نیز در این سن برایش جالب هستند و موجب افزایش هماهنگی بین اعضای بدن كودك میشوند. بهتر است كودك را مرحله به مرحله با آب آشنا كنید و برای این كار، از خود كودك كمك بگیرید. بعضی از بچهها دوست دارند كه سرشان را زیر آب ببرند، اما این كار برای برخی دیگر دشوار به نظر میرسد و مدتی زمان میبرد.

بعضیها از آب بازی خوششان میآید، اما بعضی دیگر دوست دارند كه آرام، با دست یا پا با آب بازی كنند. بیشتر كودكان احساس شناور بودن برسطح آب را دوست دارند. اما سعی كنید بفهمید كه او از چه چیزی خوشش میآید یا با چه كاری راحتتر است و از همان جا شروع كنید.

لازم به یادآوری است كه حفظ امنیت كودك در آب خیلی مهم است و حتی اگر كودكتان در وان حمامش در آب نشسته و سرش بیرون است، در كنارش بمانید، زیرا وزن سر كودكان بیشتر از تنهشان است و ممكن است كودك در یك لحظه بچرخد و سرش زیر آب برود یا به جایی بخورد، بدون اینكه جیغ و فریاد بزند یا گریه كند. پس با این تصور كه اگر شما چند دقیقه او را ترك كنید و اگر اتفاقی بیفتد با شنیدن صدای گریه خودتان را به او میرسانید، خطر نكنید.البته اگر احساس میكنید او میلی به بازیهایی از این دست ندارد، بهتر است او را وادار به این كار نكنید تا وقتی بزرگتر شد، به آب علاقه بیشتری پیدا كند.

برچسب ها سبک زندگی

بدحجابي، زن و مرد ندارد

جريان شناسي نفوذ فرهنگي

اين روزها، در شهر شايعه شده است با كساني كه مانتو كوتاه و تنگ يا شلوار كوتاه و روسري كوچك بپوشند برخورد مي شود.حوالي ظهر اتوبوس مثل هميشه انبوه جمعيت را به مقصد مي رساند. دختر خانم جواني به ديواره اتوبوس تكيه كرده است.
صورتش آرايش عجيبي دارد. خط چشمش تا حوالي شقيقه هايش امتداد دارد و موهاي بلوندش با پوست سبزه اش اصلاً همخواني ندارد. مانتو كه نه شايد به آن بشود گفت بلوز راه راه صورتي رنگي به تن كرده. مانتو به يك سو كج شده است. ظاهراً مدلش اين گونه است. اما آن طرفي كه كوتاه تر است تقريباً از حدود كمرش شروع مي شود و قسمتي كه بلندتر است به بالاي زانويش هم نمي رسد. شلوار جين كوتاهي پوشيده است خودشان به اين شلوارها مي گويند bagee. شلوارهايي كه گروههاي خاصي در آمريكا مي پوشند.
اما جالب تر اين كه چيزي شبيه شال بزرگ و شايد هم روسري مشكي روي تمام اينها انداخته است كه آن را به طور كامل در پشت سرش جمع كرده است. نمي دانم اسمش را چه بگذارم.فكر مي كنم شايد اين شال سياه بزرگ را به اين دليل روي سرش انداخته است كه اگر خواستند به او تذكر بدهند بگويد من چادري هستم.دوست دارم در ايستگاهي كه او پياده مي شود، من هم پياده شوم، به دنبال او بروم تا ببينم آن برخوردي كه اين روزها مردم از آن حرف مي زنند پيش خواهد آمد يا نه؟

بازی "زی" اولین بازی سبک زندگی ایرانی- اسلامیه. زی.....

بازی "زی" اولین بازی سبک زندگی ایرانی- اسلامیه. زی یه موجود دوست داشتنیه فضاییه که حسب اتفاق به زمین اومده و شما باید شیوه ی صحیح زندگی کردن رو بهش یاد بدین و کمکش کنید کارهاشو بخوبی انجام بده، 3 تا مینی گیم سنتی دوز ، بازی نقطه خط و شکلهای همسان برای زی ساخته شده که بازی با اونا امتیاز براتون میاره. با امتیازا می‌تونید لباسای سنتی اقوام ایرانی، غذاهای اصیل ایرانی و عرقیات گیاهی براش بخرید تا یه زندگی راحت و خوب داشته باشه. راستی تو سفر به شهرای مختلف ایران "زی" به راهنمایی شما خیلی احتیاج داره. هرجا نیاز به کمک و راهنمایی داشتین به کتابخونه "زی" برین و کتاب راهنما رو بخونید. زی تصمیم گرفته تو ایران زندگی کنه، بزرگ بشه ، به مدرسه و دانشگاه بره، شاغل بشه و به سلامتی تشکیل خانواده بده. تو تمام این مراحل دلش قرصه که همراه خوبی مثل شما کنارش داره. پس یادتون نره انتقادات و پیشنهاد های شما به ما تو ساخت و بروزرسانی مراحل بعدی خیلی کمک میکنه.

برای دانلود بازی با لینک مستقیم بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

مدیون حاج‌قاسم‌ها

http://uupload.ir/files/ks30_57321927.jpg

چرا ایران در یک منطقه پرآشوب از نعمت امنیت برخوردار است

مدیون حاج‌قاسم‌ها

«سال ۵۷ كه انقلاب اسلامی در ایران به‌وجود آمد و آن غوغای عظیم را در دنیا به راه انداخت، یك عدّه از نخبگان درجه‌ی یك سیاسی غرب - مثل كیسینجر، مثل هانتینگتون، مثل ژوزف نای... یك سلسله مقالاتی را در همان اوائل انقلاب... منتشر كردند؛ مضمون این مقالات و این نوشته‌ها هشدار به دستگاه سیاسی غرب... بود؛ به آنها هشدار میدادند، میگفتند... این به معنای ظهور یك قدرت جدیدی است در منطقه‌ی به قول آنها خاورمیانه. ۹۲/۷/۱۷» پس به ناچار به مقابله با آن با انوع طرح ها و نقشه ها برخاستند. طرح «خاورمیانه‌ی بزرگ» یکی از آنها بود. هدف از این طرح آن بود که «همه‌ی دولتهایی که در این کشورها هستند، باید به دولت‌های دست‌نشانده‌ی اسرائیل تبدیل شوند. ۸۴/۱/۱۷» به تبع همین طرح بود که حمله به فلسطین و لبنان توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا شدت گرفت. در جنگ ۳۳ روزه وقتی از کاندولیزا رایس، وزیرخارجه وقت آمریکا سؤال شد که این وضعیت تا کی ادامه خواهد یافت، پاسخ داد: " این زاییدن خاورمیانه بزرگ است و وضعیت آنجا نیز درد این زایمان است."

برچسب ها رهبری حاج قاسم

تاوان غفلت زخم تفرقه

درس‌های مشروطه برای حفظ انقلاب اسلامی

تاوان غفلت زخم تفرقه

«چه شد كه غربی‌ها، مشخصاً انگـلیســی‌ها، در مســأله [مشروطه] كامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده كردند كه كامیاب شدند. در حالی كه مردم كه جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود كه شیخ فضل‌ا... جلو چشم همین مردم به دار كشیده شود؛ قاعده‌ی قضیه این بود... كه اینها توانستند یك عده‌ای از اعضای جبهه‌ی عدالت‌خواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتاً علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد كنند. [دوم اینکه]حرفهایی را كه از سوی روشنفكرها و به‌وسیله‌ی عمال حكومت گفته می‌شد و وعده‌هایی را كه داده می‌شد، حمل بر صحت می‌كردند. این‌طور می‌گفتند كه: شما دارید عجله می‌كنید؛ سوءظن دارید؛ اینها قصد بدی ندارند... انسان می‌بیند كه حساسیت آنها را در مقابل انحراف كم كرده‌اند؛ اما حساسیت بعضی‌ها مثل مرحوم آشیخ فضل‌ا... باقی ماند... در قضایای عراق هم اول علما به طور جدی وارد شدند، بعد تعبیر و توجیه شروع شد: حالا شاید اینها راست بگویند! شاید هدف بدی نداشته باشند! انگلیس‌ها در آن‌جا بین مردم عراق شعارهایی را پخش كردند: «جئنا محررین لا مستعمرین!»؛ ما نیامده‌ایم برای استعمار شما، ما آمده‌ایم شما را از دست عثمانی‌ها آزاد كنیم... آن وقت آنها در آن‌جا از ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۸ ظاهراً یا ۵۷، سی‌وهشت سال عراق را آن‌چنان فشردند كه وقتی انسان این سال‌های طولانی را نگاه می‌كندو می‌خواند، گریه‌اش
می‌گیرد. ۸۵/۲/۹»

برچسب ها رهبری انقلاب

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب۱۳۹۵/۰۵/۱۱

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1395/13950511150d25fe.jpg

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استان‌های مختلف کشور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه‌ی عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به‌عنوان تنها راه‌حل مشکلات مردم افزودند: برجام، به‌عنوان یک تجربه، بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکایی‌ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی‌اعتمادی به وعده‌های آمریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع‌تراشی برای ایران هستند.

برچسب ها رهبری تحریم برجام

برای یاری که مهربان است یا نیست!!!

همه ی ما در اینکه باید کتاب خوان باشیم و فرهنگ مطالعه در این کشور حاکم شود تردیدی نداریم و در اینکه دور افتادگی از این حافظه مکتوب بشر چه لطماتی را میتواند بر پیکره فرهنگ و حتی اااین جامعه بزند، آگاهیم.

ووولی باید مواظب باشیم وقتی این یار مهربان سر ناساز گاری پیدا میکند و نا مهربان می شود از شبه عرفان های مفت خور و اومانیستی چاخان گرفته تا رمان های ضد اخلاقی و ضد دین و...

در یک جایی می خواندم که از یک هنر خیلی تجلیل می کردند و آن هنر کتاب نخواندن کتاب خوان بود یعنی هنر اینکه چه کتاب هایی را نباید بخوانیم.

امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام):<< کسی که با کتاب آرامش می یابد، هرگز آسایش از او سلب نمیشود.>>

مقام معظم رهبری(مدظله العالی):

<< کتاب خوانی را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم. به فرزندانمان هم از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند؛ مثلاً وقتی می خواهند بخوابند، کتاب بخوانند. یا وقتی ایام فراغتی هست، روز جمعه ای هست که تفریح می کنند، حتماً بخشی از آن روز را به کتاب خواندن اختصاص دهند. در تابستان ها که نوجوانان و جوانان محصّل، تعطیل اند حتماً کتاب بخوانند. کتاب هایی را معیّن کنند، بخوانند و تمام کنند.>>(نمایشگاه کتاب،سال 72)

عینکمان را عوض کنیم

بعضی ها عینکی می گیرند که به قیافه شان بیاید و خودش تیپ ترشان کند؛ اما ظاهرا آن کسی که عینک را اختراع کرد، می خواست ما بهتر ببینیم، نه بهتر دیده شویم. شما با کدام عینک به <<سفر>> نگاه می کنید؛ عینک تفریحی، عینک تجاری و اقتصادی، عینک مردم شناسی ، یا... بد نیست عینک سفارشی ما هم به چشممان بزنید، << سفر کنیم تا خود و اطرافیانمان را بهتر و بیشتر بشناسیم>>. امتحان کنید. شاید دنیا را بهتر ببینیم.

امام علی می فرمایند:<<در دیار و آثار ویران رفتگان گردش کن و بیندیش که آنها چه کردند؟ از کجا کوچ کرده و در کجا فرود آمدند از جمع دوستان جدا شده و به دیار غربت سفر کردند گویا زمانی نمی گذرد که توهم یکی از آنانی>>.(نهج البلاغه)

مرحوم فیض کاشانی:

مسافرت، برای تهذیب نفس نیز بسیار لازم و مهم است؛ زیرا در سفر، پنهانی های اخلاق آشکار می شود و از همین جهت است که از کسی که شاهدی را تأیید می کرد، پرسیدند:<<آیا در سفری با او همراه بوده ای تا کاملاً به مکارم اخلاق او پی ببری؟>> او گفت:<<نه>>. گفتند:<< پس تو او را کاملاً نمی شناسی.>>

برچسب ها اجتماعی سفر

بزرگراه ولایت

خداوند مهربان ، آخر مهربانی است. دوست دارد تمام بندگانش راه هدایت در پیش گیرند و همگی شان بهشتی شوند برای همین جاده و بزرگراهی برای هدایت آنان قرار داده به نام << جاده ی ولایت >> این جاده که از آسمان به زمین آمده، از ازل تا ابد امتداد یافته و به فرا خور هر زمانی، راهداران، راهنمایان و هدایت گرانی قرار داده و اطاعت و فرمانبرداری از آنان را بر بندگانش واجب نموده تا از راه خارج نشده و بتوانند به مقصد برسند. هدایت گران این راه پیامبران و پس از رحلت آخرین پیامبر الهی پرچم هدایت به نوبت به دست ائمه معصومین علیهم اسلام سپرده تا اینکه نوبت به آخرین ذخیره الهی رسید.

اما پس از غیبت آخرین حجت خدا از دیدگان ظاهر بین بشر ، جاده ولایت، باز هم برای هدایت رهروان، علمدار می خواهد علمدارانی که در غیاب امام معصوم علیه السلام، بتوانند نائب راستین او بوده و همگان بتوانند بدون واسطه از ارشادها و راهنمایی هایش بهره برند. علمداران نائب، نائبان علمدار را هم، خود امام عصر ارواحنا فداه مشخص نموده و شیعیان را به سوی فقیهان سوق داده و آنان را حجت خودش برای شیعیان تعیین نموده و ولایت آنان را با واسطه ولایت خود، ولایت خداوند متعال بر شمرده است.

آری امام زمان عجل الله تعالی فرجه ، ولایت فقیه را نائب خود دانسته است. از این رو پیروی از ولی فقیه ، حرکت در صراط مستقیم ولایت الهی و قرار گرفتن در مسیر بندگی خداست. مسیری که ابتدا و انتهایش خداست. هو الاول ئ الآخر. برای همین است که هر کس او امر ولی فقیه زمان را امتثال کند، به ولایت اهل بیت علیهم اسلام، که در حقیقت یگانه ریسمان هدایت الهی است تمسک جسته است.

به این دلیل است که قبول ولایت امام خمینی و پس از ایشان ، ولایت امام خامنه ای مدظله العالی، قبول ولایت اهل بیت و در نتیجه ولایت الهی و قرار گرفتن در جاده بندگی و مسیر مستقیم هدایت و ولایت الهی است.

از محافظ سید حسن نصرالله سوال کردند چقدر سید حسن را دوست داری؟

گفت آنقدر که اگر امر کند بمیر، میمیرم . سپس پرسیدند چقدر امام خامنه ای (حفظ الله)را دوست داری؟

گفت آنقدر که اگر امر کند سر سیدحسن نصرالله را بیاور،میبرم.

گفت می دانید چرا؟ چون ایشان بر همه ما ولایت دارند و اطاعت از ولایت واجب است.

تربیت صحیح چرا؟چگونه؟

اجازه ندهیم کودک و نو جوان به تنهایی از رایانه و به خصوص اینترنت استفاده کنند هستند افرادی که در کمین اند تا کودکان و نوجوانان را از طریق چت و یا شبکه های اجتماعی اغفال کرده، دستکم با گرفتن اطلاعات، تصاویر و یا فیلم های شخصی او سوء استفاده کنند.

با هر کس که در دنیای اینترنت به شما پیشنهاد دوستی داد، ارتباط برقرار نکنید؛ شاید می خواهد از احساسات شما سوء استفاده کنند.

از علائم اعتیاد به اینترنت مشکلات درسی، کاهش علاقه به درس خواندن، خستگی بیش از اندازه، بی حوصلگی و انجام دیگر کارهاو گذراندن ساعت زیادی از شب و روز تا جایی که هنگام خواب در فکر اینترنت . شبکه های مجازی خود می با شند.

امام علی(ع)در وصیت به فرزندش امام حسن(ع):

<<دل جوان، مانند زمین کشت نشده است آنچه بر آن افکنده شود می پذیرد از این رو، پیش از آن که دلت سخت گردد و خِرَدَت سرگرم شود به تربیت تو همت گماشتم>>.

(نهج البلاغه(صبحی صالح) نامه3 ص 393)

برچسب ها اجتماعی جنگ نرم

سختی های کوچک، دشواری های بزرگ

برخی ها عادت دارند به محض روبرو شدن با هر سختی و مشکلی فوری ناامید می شوند و به جای توکل بر خدا و چاره اندیشی برای حل آن، عقب نشینی می کنند واز زمین و زمان گلایه می کنند و فکر هم میکنند مشکلات فقط برای آنها پیش می آید و دیگران همه در ناز و نعمت هستند. این طرز تفکر علاوه بر اینکه از نظر اخلاقی زشت و ناپسند بوده ، نوعی بی معرفتی به خدا و در نتیجه ناسپاسی در برابر نعمت های اوست و باعث خستگی روح و گوشه گیری اجباری فرد می شود.

از همه مهمتر اینکه انگیزه چاره اندیشی و تلاش را از او می گیرد و این خود زمینه ساز پدید آمدن مشکلات بزرگتری می گردد.

امیرالمومنین(ع):<<هر کس سختی ها ومشکلات کوچک را بزرگ شمارد، خداوند او را به سختی های بزرگ دچار میکند.>>

امیرالمومنین (ع):<<هرکس به خدا توکل کند، دشواری ها برای او آسان می شود و اسباب برایش فراهم می گردد.>>(غررالحکم ج5 ص425)

زن هم گل است؛اگر خود را در گلبرگ عفاف پنهان کند

خستگی آزارم می داد. روی صندلی پارک نشستم. صدای هیاهو و بازی بچه ها بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کرد. نگاهم به پسر کی افتاد که از کنار گلهای سرخ و زرد باغچه پارک رد می شد. او نگاهی به اطراف انداخت و خم شد؛ گل رزی درشت را چید و مثل برق گرفته ها از ترس باغبان پا به فرار گذاشت. نفسم که سر جا آمد، از جایم بلند شدم تا به راهم ادامه دهم. به انتهای پارک نرسیده ، گل رز دست مالی شده ای را دیدم که از ساقه شکسته بود و بی طراوت و پرپر شده روی آسفالت رعا شده بود. من هم بی تفاوت از کنارش گذشتم. در همین حال نگاهم به غنچه ای درون باغ افتاد به یاد این بیت افتادم:

کس غنچه نهان شده در برگ را ندید از بد حجابی است اگر عمر گل کم است

آری، غنچه همان گل است اما از آنجا که خود را در پوشش گلبرگ مخفی نگه داشته دست هر کس و ناکس به سویش دراز نمیشود. زن هم گل است؛ اگر خود را در گلبرگ عفاف پنهان کند، سلامتی روح و جسمش تضمین میشود و اگر اهل خودنمایی برای نامحرمان باشد، دست گلچین های بی وفا از هر طرف به سمتش دراز خواهد شد.

پیامبر مهربانی(ص):<< حیا وایمان قرین یکدیگرند اگر یکی از میان برخاست دیگری هم برود>>

مقام معظم رهبری(مدظله العالی):

<<نباید بگذارند عفت زن- که مهم ترین عنصر برای شخصیت زن است- مورد بی اعتنایی قرار گیرد. عفّت در زن، وسیله ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتی در چشم خود مردان شهوتران و بی بندوبار است. عفّت زن، مایه احترام و شخصیت اوست>>(30/07/76)

برچسب ها حجاب و عفاف

خود سنجی بهتر از دیگر سنجی

در مهمانی و مهمان داری مهمان و میزبان وظایفی نسبت به یکدیگر دارند که باید آنها را مراعات کنند که بعضی از این وظایف برای راحتی طرفین و بعضی بخاطر چند برابر شدن ثواب مهمان داری و مهمانی رفتن. حال مطالب ذیل را بخوانید و خودتان را بسنجید.

برچسب ها سبک زندگی

لحظه ای توجه کن!

پیامبر اکرم(ص) آنقدر مهربان بود که هر وقت آیه های عذاب نازل می شد برای گنهکاران امتش گریه می کرد و از خداوند برای آنها طلب بخشش می نمود و به تعبیر قرآن کریم در هدایت کردن مردم حرص می ورزید. امّا همین پیامبر مهربان فرمودند: <<کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، به شفاعت من نخواهد رسید.>>

راستی کسانی که نماز نمی خوانند چگونه اند؟ با این وصف می توانند خود را امت پیامبر(ص)بدانند؟

امام صادق(علیه السلام):کسی که از حقّ مردم دم میزند با سه ویژگی شناخته میشود: ببیند دوستانش چه کسانی هستند؟ نمازش چگونه است؟ و در چه وقت آنرا می خواند؟(محاسن ج1 ص396)

مقام معظم رهبری(مدظله العالی):

<<نماز را به وقت بخوانید با توجه و حضور قلب بخوانید.>>(31/05/1389)

برچسب ها نماز رهبری

چهل کتاب دفاع مقدس که مورد تایید امام خامنه ای هستند

چهل کتاب دفاع مقدس که رهبری توصیه کرده اند

ردیف

نام کتاب

نویسنده

ناشر

1

نورالدین پسر ایران

سید نورالدین عافی

سوره مهر

2

خداحافظ کرخه

داوود امیریان

سوره مهر

3

فرمانده ی من

رحیم مخدومی

سوره مهر

4

فرهنگ جبهه

سید مهدی فهیمی

سروش

5

پا به پای باران

مرتضی سرهنگی و ...

سوره مهر

6

دشت شقایق ها

محمدرضا بایرامی

سوره مهر

7

خاک های نرم کوشک

سعید عاکف

ملک اعظم

8

مدال و مرخصی

هدایت‌الله بهبودی

سوره مهر

9

یاد یاران

حمید داوودآبادی

سوره مهر

10

زنده بادکمیل

محسن مطلق

سوره مهر

11

جشن حنابندان

محمدحسین قدمی

سوره مهر

12

هم پای صاعقه

گل علی بابایی و حسین بهزاد

سوره مهر

13

لشکرخوبان

معصومه سپهری

سوره مهر

14

بابا نظر

سیدحسن بیضایی

سوره مهر

15

دا

سیده اعظم حسینی

سوره مهر

16

گزارش یک بازجویی

مرتضی بشیری

سوره مهر

17

یادداشت‌های ناتمام

کمال سپاهی و ...

سوره مهر

18

تیپ 83

سید محمدعلی دیباچی

سوره مهر

19

تپه‌های لاله سرخ

حجت ایروانی و ...

سوره مهر

20

سفر به قبله

هدایت الله بهبودی

سوره مهر

21

شانه‌های زخمی خاکریز

صباح پیری

سوره مهر

22

خط فکه

شهید سید محمد شکری

سوره مهر

23

جنگ پابرهنه‌ها

رحیم مخدومی

سوره مهر

24

پایی که جا ماند

سیدناصر حسینی پور

سوره مهر

25

جدال در زیویه

شهید شکوری و ...

سوره مهر

26

منظومه انصار

فتح الله نادی

سوره مهر

27

نونی صفر

سیدحسن شکری

سوره مهر

28

یادداشت های خرمشهر

نامه های شهید بهروز مرادی به مقاومت

سوره مهر

29

اردوگاه عنبر

حسین فرهنگ اصلاحی و ...

سوره مهر

30

هنگ سوم

مجتبی الحسینی

سوره مهر

31

مجموعه قصه فرماندهان

جمع نویسندگان

سوره مهر

32

پرواز شماره 22

عصام عبدالوهاب الزبیدی

سوره مهر

33

نجیب

محمد جواد جزینی

سوره مهر

34

جنگ خیابانی

سید نظام مولا هویزه

سوره مهر

35

ضربت متقابل

گل علی بابایی

سوره مهر

36

دسته یک

اصغر کاظمی

سوره مهر

37

سفر سرخ

نصرت‌الله محمودزاده

جنات فکه

38

آتش به اختیار

محمدرضا بایرامی

چاپ و نشر کتاب های درسی ایران

39

عبور از آخرین خاکریز

احمد عبدالرحمن (پزشک اسیرعراقی) ، ترجمه: محمدحسین زوار کعبه

سوره مهر

40

پیشانی شیشه ای

محمد طیب

بسم الله الرحمن الرحیم

مهدی(عج)

آقا سلام

حرف زیاد هست و درد دل بیشتر، اما شرم از تو اجازه نمی دهد بگویم.

نه بی قرارت هستیم ... نه در فکرت ... نه دغدغه ی غیبتت را داریم ...

هر جمعه اما یادمان می آید قرار است بیایی...

جمعه ها فقط سراغت را می گیریم و به زبان نه به دل،

می گوییم این جمعه چرا نیامدی!

جمعه به جمعه یاد تو می افتیم و گِله از نیامدنت...

دریغ از اینکه قدمی سوی تو برداریم!

نمی دانم چگونه مرا خواهی بخشید!

حال دارم یادداشت برایت می گذارم و میدانم همین لحظات است

هر چه برای تو در نظر داشته باشم...چرا که خیلی زود

دوباره سراغ روزمرگی هایم می روم.

کاش یادم نرود هستی و ناظر بر اموراتم...

حواسم به دل شکسته ات باشد...

اللّهم عجل الولیک الفرج

اللّهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

برچسب ها ظهور

برگشت به بالا